Der findes en del mindre og mellemstore virksomheder, der forhandler vine på hjemmesider og har en lille butik i den indre by. I forbindelse med lancering af nye vine eller et stort jubilæum, så kan det være svært at finde pladser til alle gæsterne i butikkens lokaler, og så kunne man eventuelt leje nogle mere velegnede lokaler til en decideret vin konference København. Der bør ved konferencen være mulighed for at holde foredrag, og man bør også byde gæsterne på lidt underholdning og mad samt drikkevarer. Hvis man vil holde denne vin konference København, så kan Copenhagen Sport & Eventpark være et godt valg, idet stedet ligger centralt nær motorvej og offentlig transport.

 

Faciliteter hos Copenhagen Sport & Eventpark

Konferencelokalerne hos Copenhagen Sport & Eventpark er velegnede til de fleste formål, da stedet kan huse lige fra 40 til over 400 personer, som både kan nyde en tur i omgivelserne eller slappe af i de hyggelige indendørs omgivelser, der byder på en lang række faciliteter. Man kan nyde de attraktive og flotte omgivelser langs fodboldbanen hos Gladsaxe stadion. Her findes elegante VIP lounges til rådighed, så derfor kan deltagerne sikres en vellykket dag i en fantastisk atmosfære. Man kan indbyde gæstetalere, som kan anvende alt i moderne udstyr, som omfatter trådløst internet, alt i standard AV-udstyr såsom projektor, lærred og mikrofon. I pauserne kan man slappe af i rolige lokaler, eller man kan anvende stedets mange indendørsfaciliteter, som består af baner til bowling, bueskydning, petanque, skøjter mm. Stedets cateringservice kan tilbyde alt fra små anretninger til heldags arrangementer med store lækre måltider. Prisen for lokalerne inklusiv forplejning ligger på 200-300 kr. pr. kuvert afhængigt af menuvalget, og denne pris er absolut konkurrencedygtig.

Program til konferencen

Man bestemmer naturligvis selv dagens program, men man kunne eventuelt starte med en velkomstdrink og holde et par informerende taler om de vine, man ønsker at satse på i fremtiden. Derefter kan man holde en pause med prøvesmagninger, og man kan slappe af og få en bid mad. Derefter kan man orientere om priser, rabatordninger og leveringsbetingelser, og man kan eventuelt indbyde til partnerskaber og finansiering og diskutere lagerfaciliteter, levering og andre praktiske ting i forbindelse med at drive en vinforretning. Man kan også lave en blindsmagnings konkurrence, hvor man afgiver karakterer til en masse vine, hvorefter man bagefter afslører vinenes navne. Det gælder om at hygge sig og få alle deltagerne til at opleve den gode stemning, samt man får promoveret sin vin, så den kan blive mere udbredt fremover.